fredag 31. desember 2010

2010 - Nok et år i historiebøkene

Ja, det skjedde i det herrens året 2010 - Det var så bratt at det var vondt å spise speilegg... Eller var det det? Hvis det var bratt, var det stort sett medbakke jeg hadde i hvertfall, med et par små unntak.

  • 1. januar ble ringet inn på verandaen i det som hadde blitt Elin og Henriettes leilighet i Kirkegårdsgata. Hele gjengen stod en iskald kveld og frøs om kapp, mens vi så på fyrverkeriet over Oslo by.
  • 10. januar var bursdagen til SRO. Egentlig prøvde vi å få til en feiring etter at vi kom tilbake fra et smertetap i Tromsø, men en idrettsgalla kom i veien. Petter var nominert. Jeg var på Lillehammer, men holdt meg til å feste hos Elise, mens vi så på Petter på TV
  • 17. januar var dagen da Inger og jeg fastsatte relationship-statusen på fjesboka til in a relationship. Klokken 03:30 på natta, etter en kveld på byen. FINT :)
  • 31. januar hadde Jan Erik og jeg sagt opp leiligheten i Hjelms-gate.
  • Februar fløy forbi, og til tross for noen seire både i veddemål mot Tom og hockeykamper mot Lillehammer er det ikke stort som skjedde i årets korteste måned.
  • Mars derimot ble en innholdsrik måned, med Inger sin bursdag 7. mars, og min egen bursdag 12. mars. Plutselig var jeg halvveis til 50.
  • 12. - 14. mars var vi i Hemsedal, sammen med Svein Roger og Mari. I tillegg var pappa, Simen, Lasse og Anne Brit på plass. En helg som dessverre ble preget av en ødelagt skulder, men som vil bli gjentatt med større suksess i 2011.
  • Mandag 15. mars startet serierunden, og med en fantastisk åpning på sesongen av Moa, banket VIF blåtrøyene fra Stavanger 2-0 på Ullevål. Pappa var med og stod på 229 sammen med oss og sang for klanen.
  • 19. - 21. mars var Svein Roger og jeg i Molde for å spille Molde Open. En helg med godt spill, og med fotballkamper og annen moro på kveldene. Første gang jeg var i Molde, og helt sikkert en by jeg reiser tilbake til med tid og stunder.
  • 28. mars møtte vi Rosenborg på Ullevål. En stusselig kamp som ble preget av dårlige baneforhold.. 0-0
  • I påsken ( 31. mars - 4. april ) var jeg på The Gathering 2011. Nok et vellykket arrangement, og mitt 10. på rad. Ser også ut som at dette ble det siste i rekken. Au Revoir.
  • 12. april var Svein Roger og jeg på Gitarkameratenes nye show i Oslo Konserthus. En kjempeopplevelse med gamle, gode, kjente sanger. Vi trakk dog ned alderssnittet i salen noe.
  • 5. - 9. mai ble det arrangert NM på Hønefoss, et NM som nok en gang gikk dårlig for meg, men som gikk desto bedre for Thomas F. Fagerstrøm, som havnet på en sterk 2. plass bak Svein Åke Ek.
  • 16. mai-kampen var mot Ålesund. 3-0
  • 17. mai ble feiret med champagnefrokost hos oss, for deretter å ta en tur til byen, før det hele ble avsluttet med middag i Lier.
  • 1. juni publiserte vi v.1 av idekor.no
  • 6. juni møtte VIF FKH på Ullevål. 5-2
  • 11. juni startet VM i fotball. Et VM som endte med Spansk seier
  • 26. juni syklet jeg Lillehammer-Oslo. En styrkeprøve jeg er veldig imponert over. 5.52 ble tiden i mål, etter å ha slitt meg gjennom de to motbakkene jeg hadde i 2010. En utrolig deilig følelse å komme i mål, og en utrolig deilig følelse å vite at jeg klart å fullføre.
  • 27. juni dro Inger og jeg til leiligheten i Tyrkia. To uker med sommerferie. Sol, strand, Tour De France, Øl, god mat og deilig ferie.
  • 30. juli - 1. august var vi i Gøteborg med godgjengen. En hel masse med folk på Liseberg, og ikke all verden med vær, men en meget hyggelig tur.
  • 13. - 15. august var det sildajazz, og Inger var med over til Haugesund.
  • 20. - 21. august var det tid for sommerfest på Gran, hos Elin og Jørgen :)
  • 11. - 12. september var vi i Bergen på årets første serierunde. Der slo vi Mascot. Deretter dro vi til Stavanger og vant mot Hook og tapte mot Cross. Uroen begynte å bre seg rundt det nye regelverket
  • 18. - 19. september ble den siste helgen med seriespill i år for min del. Håper forbundet gjør noe med dette regelverket.
  • 24. oktober ble en opplevelse. Etter at LSK var banket var vi på oktoberfest på Youngstorvet.
  • 5. - 7 november var det Lag-NM i Trondheim. Jeg skulle egentlig spille, men ga fra meg plassen til Danny. Jeg ble med som moralsk støtte i stedet.
  • 16. - 18. november var Lars Martin og jeg i Dublin. Treningskamp med landslaget mot Irland, og omvisning på Guinessmuseet.
  • 10 . - 12. desember var Inger og jeg i Larvik for å feire 70års-dagen til farfar. Vi bodde fint og spiste godt og drakk nok.
  • 17. - 19. desember var Svein Roger, Dag og jeg i Trysil. En helg med fantastisk føre og lite folk i bakken
  • 22. - 27. desember var jeg hjemme i Haugesund for å feire jul. Hyggelig julefeiring, og meget mye fest og hygge med gode venner og kjente i byen i vest.
  • 31. desember. Det er jo i dag! Fest og feiring av Lars Martin som fyller 30. ( Det er det lenge til jeg gjør i hvert fall) :)

Godt nyttår!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar